Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
nieokreślona
(2)
Autor
Dłużniewska Agnieszka (pedagog)
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Ramik-Mażewska Irena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Jakość życia
(1)
Kobieta niepełnosprawna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Metodologia
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Psychometria
(1)
Samopoznanie
(1)
Styl życia
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 323-352.
Ta monografia ma szansę stanowić cenny wkład w rozwój polskiej pedagogiki specjalnej, w pogłębianie świadomości społecznej dotyczącej funkcjonowania kobiet z niepełnosprawnością intelektualną oraz być źródłem wiedzy na temat stylów ich życia, w tym problemów, z którymi się borykają, zaspokojonych i niezaspokojonych potrzeb, dróg dochodzenia do autonomicznego funkcjonowania oraz możliwości wykorzystania własnego potencjału. Praca ta może pobudzić do refleksji i przyczynić się do zrozumienia sytuacji kobiet z niepełnosprawnością intelektualną.
O kobietach z niepełnosprawnością można powiedzieć, że są grupą potrójnie słabą: po pierwsze – jako kobiety, po drugie – jako niepełnosprawne, po trzecie – jako nosicielki określonej dysfunkcji. W tej publikacji dopuszczono do głosu osoby pozbawione prawa dyskursu. Wydobycia ich doznań ze strefy niebytu w obszarze badań podjęła się Irena Ramik-Mażewska. Dokonała ona eksploracji stylów życia dorosłych absolwentek szkół specjalnych z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Mamy tu konteksty codzienności, doświadczeń zawodowych, czasu wolnego, religii, świątecznych i powszednich rytuałów, a także konteksty świata konsumpcji i uczestnictwa w życiu społeczno-politycznym. Autorka „zatrzymała się” nad codziennością kobiety z niepełnosprawnością i jej rodziny, by podjąć próbę jej oglądu jako „rzeczywistości uporządkowanej”. Dowiodła swojej wrażliwości wobec opisywanej problematyki i wykazała się postawą rozumiejącą oraz szanującą Człowieczeństwo istoty słabej, a przecież czującej i myślącej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 316 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 135-149.
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Naukowa
Brak informacji o dostępności: sygn. 373.3.016:003-028.31 [Filia Naukowa] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej